zondag, reisdag - Reisverslag uit Calcutta, India van MarjoleinenKarinopreis - WaarBenJij.nu zondag, reisdag - Reisverslag uit Calcutta, India van MarjoleinenKarinopreis - WaarBenJij.nu

zondag, reisdag

Door: Karin

09 Augustus 2015 | India, Calcutta

Lieve allemaal,
Vandaag een lange reisdag gehad: om half zeven vanmorgen vertrokken we naar het vliegveld in Chennai. We werden bij de "domestic"terminal afgezet ; we gingen per slot van rekening van Chennai naar Delhi... Maar we moesten toch naar de internationale terminal. OK. Daar bleken we een half uur later dan gepland te vertrekken. De dame aan de incheckbalie keek wat zuinig toen ze onze overstaptijd zag en hing vervolgens priority labels aan onze koffers. Fijn.
In Delhi was het heel slecht weer; we hebben drie kwartier rondjes gedraaid boven de stad voor we mochten landen. We landden al met al ruim een uur later dan gepland. Wij door al die lange gangen gesprint naaar de vertrekhal. Een behulpzame meneer in uniform wist ons te vertellen dat we naar de domestic terminal moesten voor de vlucht naar Kolkata (we dachten: we vragen het maar even want je weet maar nooit....) Wij heel het vliegveld over naar de andere kant. Daar aangekomen zeiden e: nee, u moet naar de internationale vertrekhal. Dat is daar gelukkig wel in hetzelfde gebouw. Dus maar weer flink door gelopen en jawel, toen waren we op de juiste plaats aangeland en mochten we voor de -tigste keer onze paspoort en boardingpas laten zien, weer door de veiligheidscontrole etc. Ook dat vliegtuig bleek wat vertraagd; kwam goed uit, konden we even een kopje koffie drinken.
Onderwek naar Kolkata kwamen we in slecht weer terecht: flink turbulentie en 1 flinke luchtzak (volgens mij is het meer een luchtloze zak, maar goed) Alle passagiers gillen; het was even echt eng. Gelukkig liep het allemaal goed af. In Kolkata hebben we een pre paid taxi genomen, zo'n klassieke gele embassador met een scheetje van een taxichauffeur die ons stralend vertelde dat ie geen Engels sprak. Nou, ons Hindi was nog slechter, dus we hadden een wat beperkte maar gezellige communicatie. Het hotel is prima, alleen hebben, ondanks een nadrukkelijk andere resrvering, een kamer met een tweepersoonsbed.
Ter compensatie hebben we wel aparte lakens gekregen. Gelukkig kunnen we beiden op de ons vertrouwde bedhelft liggen, anders zou het helemaal vreemd voelen.
Zo dadelijk nog een kleinigheid eten, douchen en lekker slapen. morgen staat er een kantoordag bij CRC op het programma.

Liefs, Marjolein en Karin

• 09 Augustus 2015 - 17:19

Johan:

Nou maar niet te hard snurken vannacht!

• 09 Augustus 2015 - 20:24

Diny:

Bah wat eng die vlucht, gelukkig goed gegaan . Succes morgen bij crc na een fijne nacht lepeltje /lepeltje

• 09 Augustus 2015 - 21:46

Ria:

Inmiddels hebben jullie de halve nacht er al op zitten, denk ik.....
    Lekker geslapen :-) ?

• 10 Augustus 2015 - 09:53

Hannie:

Wat een ervaringen. Twee vluchten met bijzonderheden op één dag. Daar wordt je niet vrolijk van, maar gelukkig goed geland.
    En dan zo'n bed, och als het niet te smal is, is het prima te doen, althans dat zijn mijn ervaringen. Gelukkig kregen jullie ter compensatie extra lakens. Ik hoop dat jullie goed hebben kunnen slapen.