...en van vandaag - Reisverslag uit Pedana, India van MarjoleinenKarinopreis - WaarBenJij.nu ...en van vandaag - Reisverslag uit Pedana, India van MarjoleinenKarinopreis - WaarBenJij.nu

...en van vandaag

Door: Karin

04 Augustus 2015 | India, Pedana

Lieve allemaal,
Zelfs in Pedana is tegenwoordig aardig snel internet, super toch; kunnen we jullie van onze verhalen voorzien...
Gistermiddag om 17 uur zijn we in de sleeper trein gestapt. We deelden ons stukje van de wagon met een Indiaas gezinnetje met een minder leuk zoontje (netjes gezegd).Gelukkig ging ie op een gegeven moment wel slapen. Wij hadden allebei veel moeite met slapen ondanks het prettige schommelen en wiegen. Om vier uur waren we op de plaats van bestemming. We hebben daar in een hotelletje nog een paar uur geslapen, dat deed erg goed. In het hotel heb ik nog een scene veroorzaakt door de deur op de grendel te doen. Dat ging heel soepel, zonder duwen. Ik wilde even later nog naar de receptie om handdoeken te vragen en toen kreeg ik de deur met geen mogelijkheid meer open. De meneer van de receptie gebeld, dat kon gelukkig wel, maar die zei "no English, no English". Ik heb hem toch gezegd: YOU TELEPHONE MISTER RAMASAMY. Dat snapte hij blijkbaar (kwam door al die hoofdletters), want hij is Ram gaan roepen en die kon de instructies voor het slot vanaf de andere kant van de deur vertalen. Je bleek een pinnetje omhoog te moeten bewegen. Dat hadden we al geprobeerd, maar konden er aanvankelijk geen beweging in krijgen. Het slot bleek verkeerdom gemonteerd, dus het pinnetje moest niet naar boven, maar naar beneden... Nou ja, we konden de kamer weer uit, toch een prettig idee.
Vandaag zijn we op bezoek bij de kalamkaridrukkers. We hebben het hele productieproces gezien en gefotografeerd, onze nieuwe opdracht doorgesproken en nieuwe stalen uitgezocht. Verder een paar lappen stof voor een bovenmaatse overhemdenklant (dat ben jij Kees) en stof besteld voor iemand die een heeeel groot tafelkleed wilde. Meneer Rao's vrouw heeft een heerlijke lunch voor ons klaar gemaakt, niet te spicy! We hebbene rg onze best moeten doen om niet zwaar overvoerd te raken. Rao vindt altijd dat we te weinig eten.
Vanavond om 19 uur gaan we weer de trein in, we komen dan om 6.30 uur in Chennai aan en gaan dan meteen met de auto door naar Pondicherry. Daar mogen we dan douchen en bijslapen. Heb er nu al zin in.
O ja, op z'n goed Nederlands even over het weer: 't is erg warm en vochtig, ca 35 graden met bij tijden een fikse plensbui.

Liefs, Marjolein en Karin

• 04 Augustus 2015 - 13:48

Johan Jonker:

Leuk om dat kaartje er bij te zien!
    Gaan jullie ook nog sight seeing doen? Op de route van het station naar de locatie op de kaart staan wel een paar hindoeistische tempel. Maar dat is daar natuurlijk net zo gewoon als een kerk hier.

• 04 Augustus 2015 - 14:13

Hannie:

Ja zo'n slot, dat is wel een aparte ervaring. Dan is het extra fijn als je met zijn tweeën bent, althans dat lijkt mij zo.
    Gisteren was het hier ook bijna 35 graden. Vandaag, een donkere dag met een beetje regen maar zeker 10 graden minder warm dan gisteren.
    Groetjes, Hannie

• 04 Augustus 2015 - 22:20

Marieke:

Enorm respect voor jullie reistempo! Zo'n slot is wel even balen, zeker als je zo brak binnen komt. Fijn om te lezen dat jullie daarna nog wel konden slapen.
    Wij zijn het weekend terug gekomen uit Frankrijk met de fietsbus. We moesten er een paar uurtjes op wachten, van 21.45 uur tot 02.00 uur, maar verder lijkt het me toch een stuk relexter dan jullie reis.
    Morgen zullen we de maaltijdgroep ontvangen en Erik wat bijvoeren;)
    Jullie een goede 'rusttijd' gewenst in Pondicherry.!!
    Groetjes, M&T

• 05 Augustus 2015 - 14:36

Syl:

haha.... geweldig... Ben van de ene kant blij dat ik niet de enige ben die telkens in zo'n avontuur terecht kom... succes dames ennnnuu erug leuk telkens jullie verslagje te lezen..
    groetjes syl